Dvě tajné agentky, Markéta a Jana, strávily dva dny na festivalu příležitostí s jasným posláním: najít ty nejlepší z nejlepších. Každého vystavovatele hodnotily individuálně v pěti kategoriích: komunikativnost, informovanost, kvalita materiálů, relevance nabídek a originalita prezentace. Výsledkem jejich práce bylo vyhodnocení tří nejlepších vystavovatelů letošního Festivalu příležitostí Career Expo Prague, kterými se staly společnosti:Dvě tajné agentky, Markéta a Jana, strávily dva dny na festivalu příležitostí s jasným posláním: najít ty nejlepší z nejlepších. Každého vystavovatele hodnotily individuálně v pěti kategoriích: komunikativnost, informovanost, kvalita materiálů, relevance nabídek a originalita prezentace. Výsledkem jejich práce bylo vyhodnocení tří nejlepších vystavovatelů letošního Festivalu příležitostí Career Expo Prague, kterými se staly společnosti:

  1. Brink’s Cash Solutions
  2. Česká spořitelna
  3. Lidl Česká republika s.r.o.

A jak tajné agentky vnímaly Career Expo 2024?

JANA:

Zajímají Vás obory jako bankovnictví, IT, výroba, bezpečnostní složky, strojírenství, automotive nebo třeba sport? Hledáte práci na plný úvazek, zkrácený úvazek, brigádu nebo stáž? Rádi byste se kariérně rozvíjeli, našli nové příležitosti, příval pozitivní energie a inspirace? Přesně to a mnohem více bylo k vidění na prvním ročníku největšího kariérního veletrhu Career Expo 2024 v Praze.

Na více než 90 stáncích jsem potkala úžasné, usměvavé, aktivní týmy lidí z firem mnoha oborů. Nejen, že jsem měla možnost setkat se přímo s personality jednotlivých firem, detailně se informovat o pozicích, benefitech a pracovních podmínkách, ale také jsem si užila řadu aktivit doprovodného programu, při kterých jsem si mohla alespoň na chvíli vychutnat atmosféru, která panuje v týmech jednotlivých firem. Věřím, že pro mnoho kandidátů, kteří se zajímají o novou práci, je tento faktor velmi důležitý, podobně jako pro mě. Občerstvení a krásné dárky byly samozřejmostí téměř na všech stanovištích. Dále podle specifik jednotlivých oborů jsem mohla naživo přihlížet 3D tisku, prohlédnout si zbrusu nové modely vozů Tesla a Toyota (a dokonce získat pozvání k testovací jízdě jako dárek), nechat si změřit detailní skladbu těla na moderním čtyřbodovém přístroji InBody a své výsledky konzultovat přímo s lékařkou na stánku České Spořitelny. Krásu těla rozvíjel např. stánek Form Factory se sportovními ukázkami nebo beauty lounge společnosti Notino, kde Vás profesionálové udělali ještě krásnějšími, abyste při žádosti o práci a rozdávání svých životopisů zaujali personalisty ještě více. Kdo má rád technické směry, jistě nemohl vynechat letecký simulátor Aero Vodochody nebo vlakový simulátor společnosti České dráhy. O zdravé stravování bylo výborně postaráno např. ve stánku společnosti Lidl, kde jste si při jízdě na kole namíchali vlastní smoothie a za vyplnění vtipně sestaveného online kvízu jste dostali zdravou svačinku. Dobroty nechyběly v týmu Kauflandu, Tereos TDD, STOCK Plzeň-Božkov, ORKLA Foods Česko a Slovensko, Mattoni 1873, Kofola nebo Anheuser-Busch InBev Czech. A nutno říci, že občerstvení a pitný režim byly opravdu důležité, protože obejít za dva dny více než 90 vystavovatelů chtělo opravdu notnou dávku energie. Věřím, že pro každého návštěvníka bylo velmi důležité dostat se během krátkého rozhovoru s personalisty k detailům relevantních nabízených pozic. Velmi efektivní setkání v tomto smyslu jsem zažila např. na stánku Engel & Völkers, Brink´s Cash Solutions nebo v týmu České televize.

Velkou přidanou hodnotou festivalu byl pestrý doprovodný program, a to hned na 3 pódiích. Málokdy máme možnost setkat se během dvou dnů s tolika osobnostmi najednou  – třeba s moderátorem České televize Martinem Řezníčkem, ředitelem NÚDZ Petrem Winklerem, odborníkem na korporátní psychopatii Danielem Tůmou nebo Martou Svobodovou a Šárkou Churavou  – důvěrnicemi ze společnosti Kaufland. To vše protkané super barmanskou show, živými vstupy a rozhovory moderátorů na stáncích vystavovatelů a soutěžemi a dárky kam se podíváte  – třeba dárkovými vouchery na online kurzy Seduo.cz.

Věřím, že pro tisíce návštěvníků byl první ročník Career Expo úžasným zážitkem plným inspirace a báječných setkání stejně jako pro mě osobně, že vystavovatelé už nyní obsazují pozice ve svých týmech nadšenými, profesionálními uchazeči, které právě na tomto veletrhu našli. A pokud patříte mezi ty, kteří se letošního ročníku nezúčastnili, už teď si dejte tuto událost do diáře na rok 2025!

MARKÉTA:

Osobně jsem se nikdy v minulosti takových výstav jako Career Expo neúčastnila, jednoduše proto, že jsem byla skeptická k hledání práce v rámci akce takového typu. Nicméně letos jsem se rozhodla na veletrh jít a vyzkoušet, jestli je opravdu možné si práci v rámci veletrhu najít.

Doma jsem si připravila celou složku životopisů a vyrazila jsem do terénu – tedy na výstavu.

Přilákali mě i někteří přednášející, kteří měli mít během výstavy přednášky na zajímavá témata.

Brány se otevřely v 10 hodin dopoledne a již brzy se hala zaplnila spoustou návštěvníků. V programu bylo zapsaných, z mého pohledu, poměrně málo vystavovatelů. Dohromady jich bylo cca 90. Netrvalo ale dlouho a zjistila jsem, že obejít je všechny bude trvat dlouho. A taky trvalo.

Pokud člověk hledá vysněnou práci, kam nepůjde jen měnit svůj čas za peníze, aby mohl jít příští měsíc znovu, je fajn dát šanci i takovým zaměstnavatelům, u kterých by člověka ani nenapadlo, že by mohli nabízet to, co zrovna hledá. Když jsem se u takových stánků zastavila, sama jsem byla překvapená, co jsem objevila a že taková firma, která je zdánlivě mimo můj obor, zrovna hledá někoho, kdo nabízí to, co já hledám. A zpravidla to byl i stánek, u kterého jsem strávila nejvíc času. Jelikož upřednostňuji osobní kontakt a sama si ráda povídám s lidmi, byla tahle možnost seznámení se s potenciálním zaměstnavatelem vlastně ideální a svým způsobem jedna z mála.

No řekněte, kolikrát jste získali práci jinak než skrze portály práce nebo jiným online neosobním způsobem?

Na veletrhu jsem ocenila možnost poslechnout si zajímavou přednášku a navázat osobní kontakt s danou firmou, vidět reálné lidi namísto značky a loga a jejich prezentaci. V některých stáncích jste totiž mohli narazit nejen na personalisty, ale třeba i na ajťáky a další kolegy z jiných oddělení, kteří se této akce chtěli sami účastnit a sdílet své nadšení z práce pro danou firmu.

Musím říct, že ač jsem to nečekala, odnesla jsem si doslova plnou tašku kontaktů a příležitostí na zajímavou spolupráci a jsem zvědavá, co z toho nakonec vznikne.

Tedy pokud se sami porozhlížíte po změně a nebo jste budoucí absolvent vejšky, zkuste se někdy příště zastavit na akci podobného typu a dejte šanci i neznámým firmám, třeba budete příjemně překvapeni.